

TARİH YAZAN ÇOCUKLAR PROJESİYLE SINIFLARIMIZA İSİMLER VERDİK
Türk Millî Eğitimi’nin genel amaçları doğrultusunda, Kahramanmaraş il genelindeki her kademedeki öğrencilerde; Bütün ideolojilerin üstünde millî bir şahsiyet inşa edilmesi hedeflenirken ahlaklı, erdemli; milleti ve insanlık için iyi, doğru, faydalı ve güzel olanı yapmayı ideal edinmiş bireyler yetiştirilmesi esastır. Bu kapsamda;
1. Her seviyede öğrencilere yönelik yaşadığı bölgede toplum tarafından kabul görmüş ve değerler eğitimi açısından öğrencilere rol modeli olacak mümtaz şahsiyetleri tanıtmak,
2. Tarihe iz bırakmış kişileri tanımalarına ve gerçek kahramanları kendilerine rol model almalarını sağlamak,
3. Öğrencilerimizin, değerlerimizi özümsemiş kahramanlarımızı tanıması ve rol model edinmesini sağlayarak daha nitelikli bir toplum oluşturmak,
4. Tarihi kahramanlarımızın öğrencilerimizin hayatlarında ilham kaynağı olmasını sağlamak, 5. Tarih şuuruna sahip, başarılı ve ahlaklı bir nesil yetiştirmek amaçlanmaktadır.
Projenin Gerekçeleri:
Toplum olarak bizi bir araya getiren ortak payda, tarih sevgimiz ve bu sevgiyi paylaşma arzumuzdur. Bu doğrultuda geçmişi bilmek ve geleceğe yön vermek önemlidir. " Tarih Yazan Çocuklar Projesi" ile Yedi Güzel Adam’ın ağabeyi: Nuri Pakdil, gül yetiştiren adam:Rasim Özdenören, Türk edebiyatının zarif şairi: Cahit Zarifoğlu, varoluşun hikmetini arayan kişi: Erdem Beyazıt, Mescid-i Aksa şairi: Mehmet Akif İnan, Alaeddin Özdenören, müessif bir yitim: Ali Kutlay, Necip Fazıl Kısakürek, Abdurrahim Karakoç, Bahaettin Karakoç, Karacaoğlan, Âşık Mahzunî, gibi millî ve manevi bir yön çizerek toplumu bilgilendirmiş kişilerin gelecek kuşaklara aktarılması sağlanacak, Abdal Halil Ağa, Şahap Kısakürek, Ali Sezai Efendi, Zeki Karakız, Arslan Toğuzata, Arslanbey, Çakmakçı Sait, Kılıç Ali, Emine Üzüm, Mıllış Nuri, Çuhadar Ali, Muallim Hayrullah, Rıdvan Hoca, Senem Ayşe, Sütçü İmam, Şehit Evliya, Yörük Selim, Zülkadirzâde Süleyman Bey gibi tarihi şahsiyetleri tanıyacaktır. Ayrıca bu değerlerle ilgili drama ve canlandırma çalışmaları ile kök değerler öğrenciler ve öğretmenler tarafından önce kaleme alınacak, sonra sahnelenecek. Böylece öğrencilerin bu değerleri özümsemesi sağlanacaktır. Bu proje; toplumda erdemli insan bilincinin geliştirilmesinde, toplumun kabul gördüğü ahlaki değerlerin aktarılmasında, toplumu ayakta tutan değerlerin benimsenmesinde ve kültürel mirasın aktarılmasında etkin bir rol oynayacaktır.